Soomaalased asuvad turiste meelitama

Egon Valdaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Matkakorraldaja Aivar Ruukel usub, et kui Soomaa turismiettevõtjad seljad kokku panevad, võidavad sellest kõik. Loodetavasti jõuab tulevikus piirkonda senisest rohkem muu maailma loodushuvilisi.
Matkakorraldaja Aivar Ruukel usub, et kui Soomaa turismiettevõtjad seljad kokku panevad, võidavad sellest kõik. Loodetavasti jõuab tulevikus piirkonda senisest rohkem muu maailma loodushuvilisi. Foto: Liisi Seil/Sakala

Soomaa ettevõtjad asutasid mittetulundusühingu, mille eesmärk on senisest rohkem turundustegevust välismaale suunata.


Loodavasse ühendusse koonduvad peale ettevõtjate turismindusega seotud inimesed Viljandi- ja Pärnumaalt.



Junsi puhkekeskuse juhataja Aimar Kuill sõnas, et ühing hakkab Soomaad reklaamima ning muu hulgas eri allikatest, näiteks Ettevõtluse Arendamise sihtasutuse turundusmeetmest raha taotlema.



«Tahame tuua välismaa ajakirjanikke meie turismiettevõtteid vaatama, et nad neist oma väljaannetesse kirjutaksid,» rääkis Aimar Kuill.



Turismiettevõtja Aivar Ruukel lausus, et sidemeid plaanitakse luua nendega, kes koostavad Euroopas reisiraamatuid.



«Peatselt ühineb Soomaa rahvuspark rahvusvahelise ühendusega PAN Park ja saab ühtlasi ökoturismi sertifikaadi. See annab Euroopa turul uusi võimalusi.



Soomaa on Eestis ainus, kes oma põlisloodusega PAN-parkide võrgustikku sobib,» selgitas Ruukel.



Turismiettevõtja hinnangul tunnevad Soomaa vastu eelkõige huvi inimesed nendelt maadelt, kus ürgloodust pole.



«Kavatseme panuse teha Saksamaale, Hollandile ja Inglismaale,» täpsustas ta. «Näiteks Inglismaal on väga hästi arenenud vaatlusturism, mille käigus jälgitakse linde, loomi ja taimi.»



Ruukeli sõnutsi on Eesti vastu suur huvi ka Jaapanis ja tulevikus võivad sihtgrupina kõne alla tulla Hiina turistid.



«Oleme eri ettevõtted, aga ajame ühist Soomaa asja ja klient võtabki meid ühtse sihtkohana,» nentis Ruukel. Seetõttu on plaanis koostada valmisreise, millesse kuulub eri turismiettevõtete pakutavat.



Koos on kavas välja töötada Soomaa ühtne turunduskontseptsioon. Sellesse kaasatakse peale ettevõtjate ja giidide riigimetsa majandamise keskus ja keskkonnaamet. «Näiteks võiks teha Soomaa tuure,» pakkus Ruukel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles