Pärimusmuusika aidas jõuab peagi lavale laulude, värvilise valguse ja pühadesaia lõhnaga koguperelavastus «Pühadeks koju», mis põhineb Tove Janssoni raamatul «Hilja novembris».
Aidas etenduv lavastus täidab publiku meeled
Lavastus on omalaadne segu muusikast, tantsust, valgusmängust ja nukuteatrist. Kadri Karu käe all valminud lavalugu sobib head tuju looma nii lastele, noortele kui täiskasvanutele.
«Pühadeks koju» jutustab loo sellest, kuidas teel olla on hea, pärale jõuda veelgi parem ja lähedastega koos olla kõige parem.
«Tove Janssoni maailm on mulle alati meeldinud,» rääkis lavastaja Kadri Karu. «Lavastuse aluseks olnud raamat on mul üks lemmikuid ja sealt jäid need veidrad tegelased meelde. Seal pole muide ühtegi muumitrolli!»
Laval on Koduvana, Filifjonka ja Pumps Toft. Loo atmosfäär ei ole nii ohutu ja turvaline, kui lastelavastustes tavaks.
«Minu eesmärk on pakkuda elamust võimalikult paljudele meeltele, et lisaks visuaalsele poolele ja helidele oleks tunda lõhnu ja saaks suugi magusaks teha,» rääkis Karu.
Lavastuses löövad kaasa näitlejad Helen Rekkor, Rauno Kaibiainen, Siim Sups, muusikud Mari Kalkun, Ulla Sisko Jauhiainen, Tanel Kadalipp ja tantsija Ele Viskus, samuti lavastaja Kadri Karu ise. Etenduse valguskujunduse on loonud Rene Liivamägi.
«Kuigi tegu ei ole jõulunäidendiga klassikalises mõttes, puudutab «Pühadeks koju» selliseid pühade teemasid nagu koosolemine, hea toit ja valgus,» ütles lavastaja. «See kõik ongi minu jaoks jõulud. Isegi kui jõuluvana jääb õhtu lõpuks saabumata.»
Lavastuses kõlavad algupärane muusika, mille autorid on Kadri Karu ja Mari Kalkun, pärimusmuusika ja ühislooming.
Jõulude eel mängitakse «Pühadeks koju» üheksa korda: esimene etendus on kavas 10. detsembril ja viimane 19. detsembril.
Eesti pärimusmuusika keskus teeb jõululavastusega kingituse Viljandimaa lasterikastele peredele, oodates tasuta teatrisse üksikvanemaga peresid, milles kasvab enam kui neli last.
Viljandimaal on üksikvanemaga paljulapselisi peresid üheksa ja etendusele plaanib neist tulla kaheksa, kokku 46 inimest. Idee sai alguse mööbli hulgimüügifirma Novaterra Trade heategevuskampaaniast.