Tartu tee äratas asfalditehase talveunest

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus asfaldisegu on aluskihist tihedam ja peaks pidama vastu põhitööni, mis jätkub ilmselt aprilli lõpul.
Uus asfaldisegu on aluskihist tihedam ja peaks pidama vastu põhitööni, mis jätkub ilmselt aprilli lõpul. Foto: Elmo Riig / Sakala

Täispikkuses artikkel ilmus
8. märtsi «Sakalas»


Kuigi tavaliselt sel ajal veel asfalti ei toodeta, pani aktsiaselts TREF oma tehase tööle, et Tartu maantee hädaremondi tarvis vastupidavat materjali saada.

TREF-i tegevdirektor Andres Gailit ütles, et asfaldisegu valmistamiseks vajalikku sideainet bituumenit tuli Tartu tee tarvis spetsiaalselt Poolast juurde tellida, sest ettevõtte enda talvine väike tagavara sai otsa.

«Oleme ainsad, kes asfalditehase on käima pannud,» nentis ta. «Alustasime katte paigaldamist esmaspäeval, ilm on meid seni soosinud. Nädala lõpul lubatakse küll halba ilma, aga loodame, et järgmisel nädalal saame jätkata.»

Eesti ettevõtjalt õnnestus hankida bituumenemulsiooni, mida kasutatakse ühes sõelmetega paremini säilinud teelõikude pindamiseks. Ka seda tööd on juba alustatud.

Maanteeameti Lääne regiooni ehitusosakonna peaspetsialist Allan Allik ütles, et ehitaja kasutab tihedat segu, millega pannakse seisma alumise kattekihi lagunemine.

Kui jõuab kätte aeg, mil üle talve seisma jäetud Tartu maantee põhiremont edasi läheb, tehakse Alliku sõnul uuringud, selgitamaks, kas ja millistel lõikudel on sügisel rajatud aluskiht vastu pidanud.

«Kas viletsamad lõigud tuleb aluseni ära freesida, ma praegu ei tea,» ütles ta. «Otsused edasise töö kohta võtame vastu pärast uuringuid. Paremal juhul saab põhitööga alustada aprilli lõpul.»

Nagu projekt ette näeb, peab valmis teekate olema kümne sentimeetri paksune. Paberil seisab, et alumisel ehk kandval kihil on paksust kuus ja ülemisel ehk sõidetaval kihil neli sentimeetrit. Peaspetsialist nentis, et vajaduse korral tuleb ülemine kiht paksem.

Küsimusele, kas talihooaja lõpul asfalteerimine oli ehitaja algatus või pidi maanteeamet takka sundima, vastas Allan Allik, et korralik ehitaja on oma töötulemuse säilimisest huvitatud ning ka maanteeamet nõuab liiklejate heaks normaalseid sõidutingimusi.

Alliku hinnangul on «Sakala» artiklitest jäänud kõlama, justkui kogu Tartu maantee laguneks, aga tegelikult on probleem 2,4 kilomeetril, kui lõike jupi kaupa kokku liita. Need jäävad Viiratsi ja Vana-Võidu ning Uusna ja Tusti vahele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles