Politsei hoiatuse pälvinud õhukontrollijad osutusid müügiagentideks

Hans Väre
, Sakala peatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Number, millelt helistati esmaspäeval ühele viljandlannale ning sooviti tulla tema koju õhukontrolli tegema.
Number, millelt helistati esmaspäeval ühele viljandlannale ning sooviti tulla tema koju õhukontrolli tegema. Foto: Madis Luik

Kolmapäeval hakkasid sotsiaalmeedias levima postitused, milles hoiatati viljandimaalasi õhu kvaliteedi kontrollimist pakkuvate telefonikõnede eest, sest nende taga pidavat olema kelmid. Ka Viljandi politseijaoskond soovitas oma Facebooki lehel selliste pakkumistega ettevaatlik olla, kuid täna lõuna paiku selgus, et tegemist on täiesti tavalise telemarketingi ettevõttega.

Juhatuse liikme Viljo Padriku selgitust mööda pakub osaühing Ocean Air nii eraisikutele kui firmadele telefonitsi võimalust, et spetsialist tuleb kontrollima ruumide õhu puhtust. Kui kohapeal tuvastatakse, et õhu kvaliteet jätab soovida, tutvustatakse potentsiaalsele kliendile firma müüdavaid seadmeid.

Firma otsustas pöörata sel nädalal teisipäevast neljapäevani tähelepanu just Viljandi piirkonnale ja kuigi selle aktiivne müügitöö on varem tekitanud ärevust ka näiteks Tallinnas ja Rae vallas, üllatas Padrikut, kui suure kõlapinna see siin leidis.

Kahtlastest kõnedest teatanud inimesed on politseile maininud, et helistajad püüavad oma usaldusväärsust suurendada väitega, nagu oleks neil kohaliku omavalitsusega koostöölepe. Viljo Padrik lausus, et omavalitsustega pole Ocean Air kunagi koostööd teinud, sest selleks pole vajadust. Kust selline info liikvele on läinud, ei osanud ta arvata.

Lõuna prefektuuri pressiesindaja Kerly Peitel tõdes, et mõistagi ei ole iga telefonitsi teenust pakkuv inimene otsekohe kelm, kuid aastate vältel inimesi kimbutanud libapolitseinike kõned ja muud telefonipettused on elanikud heas mõttes väga ettevaatlikuks teinud.

«Kui inimestele tundub neile telefonikõnes tehtud pakkumine kahtlane, olgu tegu millega tahes, on targem selliseid pakkumisi pigem vältida,» leidis Peitel. «Selleks, et eristada ettevõtjat kelmist, tuleb lihtsalt põhjalikumalt veenduda teenusepakkuja taustas.»

Selleks soovitas Peitel helistada näiteks ettevõtte ametlikul telefoninumbril ning küsida üle, kas tegu on ikkagi selle firma teenuse ja töötajatega. Kui tekib kahtlus, et helistanud on kelmid, saab lähemat nõu ja infot küsida politseilt.

Kell 16.45 läbivalt täiendatud ja ajakohastatud pealkirja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles