Kuidas mõõta mustrit?

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Just see koht rehvis osales katsemõõtmistes. Parasjagu on politsei saanud oma taadeldud seadmega mustri jääksügavuseks 7,11 millimeetrit.
Just see koht rehvis osales katsemõõtmistes. Parasjagu on politsei saanud oma taadeldud seadmega mustri jääksügavuseks 7,11 millimeetrit. Foto: Elmo Riig / Sakala

Rehvimustri jääksügavus on sõidukitel üks tähtsamaid liiklusohutuse näitajaid ning selle miinimum on seaduses täpselt kirjas, kuid sügavust mõõtes ei saa piinlikult täpseks minna.

Või kui teisiti sõnastada, saab küll hirmakuraatse numbrinäidu mõõturi ekraanile kuvada, aga iseküsimus on, kuivõrd vastab see tegelikkusele. Omad nüansid on ka mehaanilisel mõõdikul.

Eelmisel nädalal kontrollis politsei ühes rehviliidu ja tehnoülevaatuse abilistega Viljandi lähedal, kuidas vastab sõidukite rehvimustri jääksügavus nõuetele. Talvisel ajal peab see sõiduautodel ja bussidel olema vähemalt 3 millimeetrit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles