Hädamaandumine raudteel

, majandusanalüütik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peeter Tammistu
Peeter Tammistu Foto: Erakogu

​HILJUTI AVALIKUSTAS Elron enda tellitud maineuuringu, mille kohaselt on sõitjad sellesse ettevõttesse paremini suhtuma hakanud. Küllap ongi. Tahtmatult tekivad aga paralleelid teise hiljutise suur­uudisega, mis tõmbas joone alla Estonian Airi tegevusele. Ka Estonian Airi suhtusid inimesed üldjoontes hästi, kuid ilmnes, et ettevõtte tegevuse jätkusuutlikkus oli miraaž.

Estonian Airi hukutaski just see hea mulje, mis tugines paraku ebaseaduslikule riigiabile. Hägused skeemid ja riigi toetused on ennegi firmasid mugavusest konkurentsivõimetuks muutnud. Kas kuskil küpseb juba Estonian Air vol. 2?

Ehk mäletate koolimatemaatikast, kuidas paberil arvutades tuli vahepeal üks meelde jätta. Kui ei jätnud, oli tulemus vale. Täpselt samamoodi annab meile aastast aastasse vale vastust reisirongiliiklus, sest selle kulukomponentidest on olulised osad jäänud meelde panemata. Probleem on selles, et avalikkus ei tea reisirongiveo kulukomponentide liitmistehte juures nende komponentide tegelikku väärtust ja elab eksituses, hinnates veoteenust ainult väliste parameetrite järgi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles