Tänavu tabati hulk veoettevõtteid, kes hoidsid ohutuse pealt kokku

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2015. aastal tuvastatud rikkumiste järgi on peamised murekohad raskeveokite tehniline seisund, rohked sõidu- ja tööaja rikkumised ning ülekaal.
2015. aastal tuvastatud rikkumiste järgi on peamised murekohad raskeveokite tehniline seisund, rohked sõidu- ja tööaja rikkumised ning ülekaal. Foto: Elmo Riig / Sakala

2015. aastal tuvastatud rikkumiste järgi on peamised murekohad raskeveokite tehniline seisund, rohked sõidu- ja tööaja rikkumised ning ülekaal. Keskmiselt iga kolmas veok tuli korravalvuritel saata erakorralisele ülevaatusele, iga viienda veoki juht oli rikkunud töö- ja puhkeaja nõudeid.

Ka iga kolmas ühissõiduk tuli saata erakorralisele ülevaatusele. Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhtiveksperdi Mika Männiku sõnul näitab tänavune riigiametite liiklusreidide statistika, et bussijuhid peavad töö- ja puhkerežiimist rohkem kinni, kuid sellegipoolest tabati iga kaheksas juht rikkumiselt. «Liialdamata võib öelda, et väsinud juht käitub liikluses sama moodi kui joobes juht. Teaduslikult uuringud näitavad, et 24 tundi magamatust võrdub ühepromillise joobega,» selgitas Männik.

Maanteeameti, politsei- ja piirivalveameti ning tööinspektsiooni ühisreidide peamine eesmärk on hoida ära liiklusohtlikke olukordi.

Reidide teine sama eesmärk on võidelda ebaausa konkurentsiga. Maanteeameti juhtiveksperdi hinnangul põhineb märkimisväärse osa Eesti veose- ja sõitjateveoga tegelevate ettevõtete äriplaan sõidukipargi ja juhtide pealt koonerdamisel. Teenuse hinnastamisel arvestatakse veokite ülekaalu ning juhtide tööaja rikkumisega. Sageli lükatakse ka sõiduki remont maksimaalselt edasi, kuni sõiduk tee peal piltlikult öeldes koost laguneb. Seetõttu jäävad hinnakonkurentsis seaduskuulekalt käituvad ettevõtted sageli kaotajaks. «Ühisreididega anname selge signaali, et rikkujad võetakse vahele ning ebaausatel võtetel, mis toovad ohvriks kõigi liiklejate turvalisuse, pole transporditurul kohta,» oli Mika Männik resoluutne.

Tavaliselt tuvastatakse liiklusreididel rikkumisi, mis on ennetatavad.

Kõige raskemaks peab Männik rikkumisi, mis puudutavad sõitjateveoga tegelevaid sõidukeid ja nende juhte, sest siis seatakse teadlikult ohtu juba mitmekümne inimese, sageli veel laste elu ja tervis.

Maanteeameti, politsei- ja piirivalveameti, tööinspektsiooni ning maksu- ja tolliameti ühisreide alustati 2012. aastal, et tõhustada järelevalvet Eesti Vabariigis registreeritud ja tegutsevate transpordiettevõtete ning nende sõidukite üle, mis teevad veose- ja sõitjatevedu. Tänavu kontrolliti liiklusreididel 1452 sõidukit, rikkumisi tuvastati 675.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles