Vaba mõte. Kuluhüvitised peavad jääma

Hans Väre
, Sakala peatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hans Väre
Hans Väre Foto: Elmo Riig / Sakala

Kas teie usute, et keskerakondlane Priit Toobal sõidab riigikogu liikme kuluhüvitist kasutades autoga kuus maha 8000–9000 kilomeetrit ehk jupp maad rohkem kui paljud elukutselised autojuhid? Ning et ta tangib riigikogu kaardiga üksteise järel paarsada liitrit diislit ja bensiini seepärast, et seda maakodus igaks juhuks piisavalt varuks oleks, nagu ta tänases Sakalas väidab? Lähim Statoili tankla on ju kolmekümne kilomeetri kaugusel ja ilmselt tundub Toobalile mõistlikum pidada väikest eraterminali kui Viljandis lihtsalt paak täis võtta, nagu teeb enamik linnas töötavaid ja maal elavaid inimesi.

Kas te usute, et Hondat, mille liisis riigikogu kuluhüvitise eest juhiloata keskerakondlane Mihhail Stalnuhhin ja millega sõidab hoopis tema naine, kasutatakse parlamendiliikme tööga seotud ülesanneteks? Ja et eelmise koosseisu ajal liisitud Mitsubishi, millega nüüd sõidab Stalnuhhini poeg, oli samuti mõeldud töösõitudeks?

Või kas usute, et riigikogu liikmed ostavad suuri ja kalleid maastureid just seepärast, et oma valijaskonnaga kohtumiseks peavad nad sõitma mööda olematuid maateid, nagu tuleb teha näiteks hiiglasliku Dodge Ram 1500 Sport Crew’ga ringi vuraval sotsiaaldemokraadil Tanel Talvel? Seejuures ei kipu nood parlamendiliikmed seletama seda, kuidas need valijad seal hirmsates maapiirkondades tavaliste Volkswagenite ja Opelitega hakkama saavad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles