Juhtkiri. Tupiktee tulevikku

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sakala

20. veebruaril 2013 avati Eestis maailma esimene üleriigiline elektriautode kiirlaadimistaristu. «Mugavad laadimisvõimalused on üheks peamiseks eelduseks, et üha enam eestlasi otsustaks tulevikus säästliku elektriauto kasuks,» ütles tol päeval toonane keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus.

Täna, kaks ja pool aastat hiljem, leiab Sakalast artikli, milles sedastatakse, et selle aasta aprillis, mais, juunis ja augustis ei ostetud siinmail ühtegi sellist sõidukit. Elektriautode müük muutus sama vaikseks, nagu on nende liikumine, kohe, kui lõppes riigi toetus. See juhtus mullu augustis.

Üksnes elektri jõul liikuvate neljarattaliste müügi elavnemist pole lähitulevikus näha. Põhipõhjus on mõistagi asjaolu, et sellisel moel keskkonda säästa on ilma riigi toetuseta vähemalt Eesti inimeste elatustaset arvestades liiga kallis. Pealegi tuleb toetusejärgsel perioodil elektriauto eest täishinna maksmisele mõeldes suhu hapu maitse. Millal see võiks kaduda, on omaette küsimus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles