Juhtkiri. Märgakem ligimest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sakala

Elu matkivas strateegiamängus «The Sims» on inimese põhivajadused võetud kokku kaheksa kategooriaga. Ükski tegelaskuju ei saa selles arvutimängus hakkama ilma söömata, sest nii nagu päris eluski, tekib neil nälg. Kõik nad vajavad ka pesemist ning meelelahutust, sest nad saavad mustaks ja muutuvad üksnes tõsiseid asju tehes morniks.

Lisaks söögile, hügieenile ja meelelahutusele kuuluvad nonde kaheksa põhivajaduse hulka mugavus, põiega seonduv, puhkamine, keskkonnaga seotud vajadused ning sotsiaalsus. Inimene on sotsiaalne olend – võimalus teistega suhelda on meile väga tähtis. Me tahame teisi enda ümber.

Erandid kinnitavad muidugi reeglit: on neid, kes soovivad täielikku omaette olemist. Kardetavasti ei ole aga kaugeltki kõik, kes elavad nagu erakud, endale sellist elu vabatahtlikult valinud. Nii on lihtsalt välja kujunenud. Üksikuks jäänud inimene võib elada päevade kaupa nii, et mitte keegi tema vastu huvi ei tunne, aga kui ta kellegagi vestlema satub, jätkub juttu kauemaks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles