Juhtkiri. Sünonüümi kadumine

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sakala

Mis on ühist mähkmetel, maasturil ja postimüügil? Kõik need on Eestis ühe tuntud kaubamärgi järgi kõnekeelse nime saanud. Imikutel vahetatakse veel praegugi pamperseid ning maastikule sobivad autod on džiibid. Anttila pole enam mõnda aega postimüügifirma sünonüüm olnud, kuigi varem tol ettevõttel niisugune staatus oli.

Sellele, et ettevõtte nimi saab üldkasutatavaks, aitavad kaasa kaks asjaolu: nime suupärasus ja firma suur turuosa. Viimati nimetatu saavutatakse, olles esimene või esimeste seas, kes mingi toote või teenusega välja tuleb. Nii oli see Eestis ka Anttilaga.

Ja nüüd on too sünonüüm päriselt kadunud – Anttila lõpetab siinmail tegevuse. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles