Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsist selgub, et Eesti jaeturul müüdi tänavu esimese kuue kuuga 6,2 miljoni euro eest 24 200 tahvelarvutit.
Tahvelarvuti hõivab võimsalt turgu
Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul prognoosivad uuringufirmad, et tänavu müüakse maailmas esmakordselt rohkem tahvel- kui sülearvuteid, kuid GfK andmetel oli Eestis näiteks juunis viimati nimetatute müügiprotsent veel 54.
«Edaspidi hakkab tahvelarvuti järjest enam sülearvutit asendama ka ettevõtetes. Selleks võetakse kasutusele tahvelarvutid koos eraldiseisva või kuvatava klaviatuuriga ning sülearvutid jäävad rohkem suurt arvutusnõudlust vajava töö jaoks. Korporatiivtarkvara on juba üleminekuks valmis ning koosolekutel näeb järjest enam tahvelarvuteid,» ütles Seema.
GfK statistika kohaselt eelistavad eestlased suuri, kümnetolliseid tahvelarvuteid, mis moodustasid 54 protsenti juunis müüdud seadmetest. Mälumahu poolest olid populaarseimad 16-gigabaidised mudelid.
Kristjan Seema sõnul oli Tele2 müügistatistika põhjal Eestis ülekaalukalt popim tootja Samsung.
GfK statistika kohaselt oli keskmine tahvelarvuti ostuhind juunis 279 eurot.