Automaat kaotas mõneks tunniks kliendi 250 eurot

Marko Suurmägi
, peatoimetaja asetäitja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Möödus minut ja siis veel 15 sekundit, enne kui pangaautomaadi ekraanile ilmus kiri, mis teatas, et midagi on valesti. Äsja 250 eurot oma kontole kanda üritanud portugaallane oli rahast ilma.

Kolmapäeval kell 13.15 jalutas koos eestlannast abikaasaga Viljandis viibiv Portugali kirjanik ja ajakirjanik João Lopes Marques SEB panga kontorisse, et panna arvele 250 eurot. Teller selgitas talle, et kui seda teha pangakontoris, tuleb tasuda kahe euro suurust teenustasu, aga kui panna rahatähed ukse taga asuvasse sissemakseautomaati, oleks see tasuta.

Raha lubati viie päevaga

«Loomulikult eelistasin tasuta võimalust, sest aparaat asus vaid kümne meetri kaugusel,» selgitas João Lopes Marques. Paraku lõppes tasuta võimalus sellega, et tuli veel pikka aega kontoris oodata, töötajatega vestelda, pabereid täita ning loota, et raha kunagi ikkagi kontole jõuab.

Kui Marques oli viis 50-eurost rahatähte aparaadis õigesse kohta asetanud, neelas see need endasse, aga jäi siis ooteseisundisse. Veidi enam kui minuti pärast tuli pangakaart masinast välja ning tabloole ilmus inglise keeles teade, et aparaat on suletud.

Marques läks tagasi kontorisse, kus tal paluti oodata. Peaaegu 20 minutit hiljem tuli naine, keda Marques pidas kohaliku kontori juhatajaks. «Äärmiselt meeldiv inimene,» kiitis ta järgnenud suhtlemist. Paraku ei meeldinud kliendile sugugi see, mida panga töötaja talle rääkis.

«Öeldi, et läheb neli-viis päeva ning mulle helistatakse tõenäoliselt esmaspäeval, et öelda, kas kõik saab korda,» lausus mees. Ta tunnistas, et 250 euro kasutamisega ei olnud tal küll kiiret, aga nii pikk ooteaeg pole tema hinnangul mõistlik.

«Kujutage ette, kui tahaksite raha kontole panna selleks, et arveid maksta,» sõnas ta. «Kui te ei suuda õigel ajal arvet tasuda, lisanduvad viivised või intressid. Mõnikord on ka viiel eurol väga suur tähtsus.»

Õnneks tuli lahendus

Just see, et eeldatavaks raha tagastamise ajaks pakuti peaaegu nädalat, sundis João Lopes Marquest juhtunut avalikustama. Ta kirjutas sellest pika loo ka oma Facebooki kontole.

Marquesel läks õnnelikult. Veel samal päeval pisut pärast kella viit õhtul sai ta teate, et raha on jõudnud tema kontole.

Seda, et kupüürid pangaautomaadis kaduma lähevad, on juhtunud ka varem. 2013. aasta veebruaris kirjutas Sakala  SEB pangas juhtunud intsidendist, kus üks mees väitis, et automaat «sõi» ära ühe 50-eurose. Ta oli üritanud oma kontole kanda 100 eurot, kuid kohale jõudis vaid pool summast. Pisut enam kui nädal hiljem leidis pank 50-eurose automaadi mehhanismide vahelt üles ja tagastas mehele.

Arvamus

Evelin Allas, SEB avalike suhete juht

Tõrkeid masinate töös tuleb ikka ette, kuid proovime neid lahendada nii kiiresti kui võimalik. Rike eeldab, et tehnik vaatab masina üle, ja see võib võtta paar päeva, kuid tavaliselt suudame siiski kiiremini küsimuse lahendada. Nii oli õnneks ka kõnealuse küsimuse puhul, mis sai täna (eile – toimetus) kliendi jaoks juba positiivse lahenduse.

Rikkeid sularahamasinatega on võrreldes nende vahendusel tehtavate tehingutega minimaalselt, kuid loomulikult põhjustab iga rike kliendile suurt ebamugavust ning seetõttu võtame nende kiiret lahendamist tõsiselt. Palume kliendilt vabandust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles