Viljandi bussijaamas 10-sendist teenustasu küsima ei hakata

Sten Mahov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui Tallinna ja Tartu bussijaamas lisandub kassast sõidupiletit ostes hinnale 10-sendine teenustasu, siis Viljandis lisaraha võtma ei hakata.
Kui Tallinna ja Tartu bussijaamas lisandub kassast sõidupiletit ostes hinnale 10-sendine teenustasu, siis Viljandis lisaraha võtma ei hakata. Foto: Marko Saarm / Sakala

Käesoleva kuu algusest tuleb Tallinna ja Tartu bussijaama kassast pileti ostjal maksta 10-sendist lisatasu, kuid Viljandis säärast maksu ette näha ei ole.

Käesoleva kuu algusest tuleb Tallinna ja Tartu bussijaama kassast pileti ostjal maksta 10-sendist lisatasu, kuid Viljandis säärast maksu ette näha ei ole.

Viljandi bussijaama haldava aktsiaseltsi Hansa Bussiliinid Viljandi regiooni juht Madis Lepp ütles, et Viljandis ei ole kavas sellist teenustasu küsima hakata. «Ei taha seda kehtestada mitte mingil juhul. Meie haldame bussijaama ja keegi teine ei saa meile maksu kehtestada,» lausus Lepp.

Tema sõnutsi on igapäevaelus hinnapoliitika mitmesuguste teenustasude tõttu nagunii segane. «Hind olgu selge! Ei poolda lisamakse. Ettevõte peab oma kulud ja asjad nõnda arvestama, et tuleb omadega välja. Ei kehtestanud me teenustasu 1. aprillist ja usun, et ei kehtesta ka 1. jaanuarist.»

Kui läinud aastal osteti eelmüügis nii kassast kui interneti kaudu ning bussist võrdses koguses pileteid, siis praegu on see suhe Madis Lepa hinnangu järgi vastavalt 60 ja 40 protsenti. «Või juba isegi 70 ja 30. Eelmüügist võib internetimüük moodustada juba poole,» rääkis ta.

Tulevikus saab Viljandi bussijaam ka piletimüügiautomaadi, nagu on Tallinnas ja Tartus. «Oleme seda kaalunud ja usun, et kolme aasta jooksul see tuleb. Tuleb enne kui teenustasu.»

Kõneldes sellest, kuidas mõjutab bussijaama tööd see, et kassast ostetakse pileteid aina vähem, rääkis Madis Lepp, et kulude katmiseks tuleb leida teisi võimalusi. «Elu kusagil paremaks ei lähe. Ettevõte peab vaatama teisi võimalusi, muid teenuseid pakkuma, oma kulutusi üle vaatama,» selgitas bussijaama haldaja.

Kahes Eesti suuremas linnas hakkas sealseid bussijaamu haldav aktsiaselts T grupp aprilli algusest teenustasu küsima seetõttu, et kassatehingud on elektroonilistest kulukamad, lisaks eelistab üha enam inimesi osta bussipileti internetist. Et kassade lahtiolekuaega ei peaks lühendama ning teenuse kvaliteedis ei tuleks teha järeleandmisi, kehtestatigi teenustasu.

Nagu selgitas aktsiaseltsi T grupp peaadministraator Kristiina Keelmann, ei halda see firma peale Viljandi ka Pärnu bussijaama. Küll aga haldab T grupi tütarettevõte, osaühing Cargobus piletimüügipunkte Haapsalu, Jõhvi, Narva, Rakvere, Sillamäe, Valga ja Võru bussijaamas ning Pärnu Cargobusi esinduses.

«Nendes müügipunktides on plaan kehtestada teenustasu, kuid praegu ei ole meil võimalik kindlalt öelda, kas ja millal see täpselt rakendub,» lausus Keelmann.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles