Tarbijate teadlikkus oma õigustest paraneb

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uuringu tulemustest selgus, et tarbijad hindavad enda teadlikkust oma õiguste kohta kõrgeks. 24 protsenti vastanutest on kindlad, et teavad oma õigusi tarbijana ning 66 protsenti arvavad, et teavad neid osaliselt.
Uuringu tulemustest selgus, et tarbijad hindavad enda teadlikkust oma õiguste kohta kõrgeks. 24 protsenti vastanutest on kindlad, et teavad oma õigusi tarbijana ning 66 protsenti arvavad, et teavad neid osaliselt. Foto: Elmo Riig

Täna, 15. märtsil on ülemaailmne tarbijaõiguste päev. Vahetult enne tarbijaõiguste päeva valmis uuring, millest selgus, et võrreldes 2012. aastaga on Eesti tarbija teadlikum oma tarbijakaitsealastest õigustest ning see tendents paremuse poole on olnud püsiv.

Nagu tarbijakaitseamet teatas, tellis ta uuringufirmalt Faktum & Ariko uuringu tarbijakaitse olukorrast Eestis 2014. aastal. Tulemustest selgus, et tarbijad hindavad enda teadlikkust oma õiguste kohta kõrgeks. 24 protsenti vastanutest on kindlad, et nad teavad oma õigusi tarbijana ning 66 protsenti arvavad, et teavad neid osaliselt. Oma teadmistes kahtlevad rohkem vene keelt kõnelevad, madalama haridusega ja vanemad inimesed.

Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul on tal ääretult hea meel tõdeda, et tarbimiskeskkonnas on saabunud kevad ja jää on hakanud liikuma.

Copy
Tagasi üles