Seadus lubab juba suverehvidega sõita

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suverehve lubab seadus kasutada küll juba 1. märtsist, aga omal kohal on nad ikkagi siis, kui talv on lõplikult läinud.
Suverehve lubab seadus kasutada küll juba 1. märtsist, aga omal kohal on nad ikkagi siis, kui talv on lõplikult läinud. Foto: AIVAR AOTÄHT/SAKALA

Nagu eelmise kevade hakul, nii ka nüüd on teedelt lumi sulanud ja naastrehvidega asfaldil klõbistamise asemel mõtleb ilmselt osa juhte suverehvidega sõitma hakata.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse järgi võibki juba suverehve kasutada, see on lubatud ilmast olenemata alates 1. märtsist.

Teisalt on politsei, maanteeamet ja liiklusspetsialistid alati soovitanud kevadise rehvivahetusega oodata. Salakaval must jää võib kimbutada veel märtsis ja aprilliski ning ootamatud lumesajud pole välistatud. Ka praegune ilmaprognoos suurt kevadet veel ei näe, pigem on karta lörtsi ja öösiti kerget külma.

Kevade edenedes soovitavad asjatundjad järgida ööpäeva keskmist õhutemperatuuri: kui see tõuseb üle 5 kraadi, on paslik aeg talvised rehvid suviste vastu vahetada. Osa neist on pisut ettevaatlikumadki ja nimetavad piiriks 7 kraadi.

Ühest küljest võiksid esimesena rehve vahetada need, kes ei pea iga päev liiklema ja saavad oma sõiduaega valida: kui ilm mõneks ajaks jälle talviseks pöördub, jätavad nad autoga lihtsalt sõitmata. Teisalt on väga olulisel kohal kogemused ja kindlustunne autoroolis. Kui seda napib, võiks ka rehvivahetusega oodata.

Nagu asjatundjad on märkinud, on lõpuks iga autojuhi enda otsustada, millal oma autole suverehvid alla panna. Igaüks peab tegema valiku ise, et mitte hiljem süüdistada enda mõjutamises kedagi teist.

Kindlasti ei tohiks naastrehvidega ülemäära kaua sõita. Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus lubab naastrehve kasutada 31. märtsini, aga kui seejärel on tee- ja ilmaolud ikka veel talvised, lubatakse sellistel rehvidel veereda lausa aprilli lõpuni.

Iselugu on lamellrehvidega, mis võivad autol all olla aasta ringi. Arvestama peab vaid asjaoluga, et pehme rehvisegu kulub soojal ajal kiiremini ja auto juhitavus pole lamellrehvidega nii suurepärane kui suverehvidega.

Naastrehvi usku autojuhtide seas on veidral kombel aga selliseidki, kes ei raatsi naastukrõbinast loobuda isegi suvel. Näiteks eelmisel aastal jõudis politsei kogu Eestis 1. juunist 13. juulini märgata ja kinni pidada 53 autot, millel olid all naastrehvid.

Kui autojuht eksib suve- ja talverehvi kasutamise määruse vastu, on see liiklusseaduse järgi liiklusnõuete muu rikkumine. Kui see rikkumine ei ole toonud kaasa liiklusohtu, on karistus maksimaalselt 200 eurot, liiklusohtliku situatsiooni tekkimisel aga kuni 400 eurot või juhtimisõiguse ära võtmine pooleks aastaks.

Tärminid
Suverehvidega tohib sõita 1. märtsist novembri lõpuni.
• Naastrehvidega on lubatud sõita 15. oktoobrist 31. märtsini, lamellrehvidega tohib sõita aasta läbi.
• Talviste tee- ja ilmaolude puhul võivad naastrehvid all olla 1. oktoobrist 30. aprillini.
• Talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist veebruari lõpuni.
Allikas: majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles