Viljandi kultuurimaja pööningult Manhattanile

Tiina Sarv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raul Rajangu 1982. aastal loodud segatehnikas «Nääriöö» kõnetab eelkõige tol ajal elanuid.
Raul Rajangu 1982. aastal loodud segatehnikas «Nääriöö» kõnetab eelkõige tol ajal elanuid. Foto: Repro

11.–14. veebruarini New Yorgis Manhattanil asetleidnud ühel maailma suuremal ja mõjukamal kunstiteadlaste foorumil, College Art Associationi enam kui tuhande osalejaga aastakonverentsil, oli seekord esindatud ka Viljandist pärit kunstnik Raul Rajangu. 

Läbi tiheda sõela pääses konverentsile ettekanne, milles kunstiteadlane Liisa Kaljula käsitles Raul Rajangu 1981. ja 1982. aastal valminud ning alles 2005. aastal avalikkuse ette jõudnud haruldast joonistuste ja maalide sarja «Nõukogude öö».

Rajangu lõi need maalid kahekümnendate eluaastate algul, kui tema edukas debüüt üleriigilisel noortenäitusel teosega «Õmblusmasin ja näärikuusk» (1984) seisis veel ees ja ta alles otsis oma eripärast käekirja. Ta harrastas taju teravdamiseks paastumist ning oli ühel ajal inspireeritud nii perekonna foto- kui nõukogude paraadalbumitest. Viimati nimetatud leidis ta Viljandi kultuurimaja pööningult. Selles asutuses töötas ta toona koristajana.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles