Poliitikuid kohutas noorte sportlaste sõidutamise tava

Marko Suurmägi
, peatoimetaja asetäitja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandi spordikoolis on tavapärane, et treenerid sõidutavad lapsi võistlustele ja treeningutele oma sõidukiga. Nüüd ostab linn koolile selleks auto, aga ühtlasi tuleb läbi arutada, kes tohiks uue autoga lapsi sõidutama hakata.
Viljandi spordikoolis on tavapärane, et treenerid sõidutavad lapsi võistlustele ja treeningutele oma sõidukiga. Nüüd ostab linn koolile selleks auto, aga ühtlasi tuleb läbi arutada, kes tohiks uue autoga lapsi sõidutama hakata. Foto: Elmo Riig / Sakala

Pärast pikki vaidlusi andis Viljandi volikogu loa osta spordikoolile vähemalt üheksat inimest mahutav auto, millega saaks vedada spordivahendeid ja sõidutada võistlustele lapsi.

Just laste sõidutamine tekitas volikogus suuri vaidlusi, sest autojuhti koolil ei ole ning teda pole ka võimalik palgata. Plaani kohaselt peaksid hakkama lapsi sõidutama juhiloaga treenerid, kuid volinikud kahtlesid, kas selline tegevus on ikka ohutu.

Laupäeval juhtus Lätis raske liiklusõnnetus, kus Tallinna klubi judolapsi sõidutanud väikebuss sõitis teelt välja. Õnnetuses hukkus roolis olnud treener ning lapsed sai vigastada. Abilinnapea Malle Vahtra sõnul asuvad linnajuhid juba esmaspäeval arutama, kas Viljandi spordikooli treenerid võiksid ostetava kooliautoga lapsi vedama hakata.

Spordikooli direktor Andres Kallavus viitas neljapäeval volikogus esinedes asjaolule, et praegu niikuinii sõidutavad paljudel juhtudel treenerid oma õpilasi võistlema või treeningutele, kuid kasutavad selleks isiklikku autot. Mitme volikogu liikme arvates pole selline käitumine ohutu.

Viljandi abilinnapea Malle Vahtra tunnistas ohutuse probleemi, kuid teda üllatas, et selle tõstatasid istungil need inimesed, kes on aastaid linna juhtimises osalenud ning peavad seetõttu kursis olema, kuidas on spordikoolis töö organiseeritud. Vahtra lubas, et linnavalitsuses hakatakse nuputama, kuidas peaks spordikoolis tööd korraldama.

Viljandi kutseõppekeskuse juht Tarmo Loodus pakkus välja, et linn võiks korraldada kõigile neile treeneritele, kes lapsi ringi veavad, autojuhikoolituse. Tema selgitusel saab valida kas taksojuhi või väikebussi juhi koolituse vahel.

Sotsiaaldemokraatide esindaja Tonio Tamra pakkus välja ka mõtte, et koolil võiks olla palgal kutseline autojuht, kuid Malle Vahtra nentis, et selleks eelarves raha ei ole.

Revisjonikomisjoni juht Tauno Tuula tõi auto ostmise plaanis välja asjaolu, et sõiduvahend lahendab laste võistlustel käimise murest vaid väikese osa. Spordikooli esitatud materjalidest selgub, et autot vajatakse laste sõidutamiseks nädalavahetustel ja siis on vaja korraga mitut sõidukit. «Numbrid näitavad, et reedel vajatakse kahte, laupäeval kolme ja pühapäeviti mõnikord lausa kuut bussi,» rääkis Tuula ning soovitas jätta auto ostmata ja tellida vajaduse korral busse koos kutseliste juhtidega.

Busse rendib spordikool praegu üsna suurel hulgal. Näiteks tänavu maksab kool bussifirmadele ligi 40 000 eurot.

Pärast tulist vaidlust oli abilinnapea Malle Vahtra nõus auto ostmise plaani edasi lükkama, et seda teemat taas jaanuaris arutada. Volinikud võtsid järjestikku mitu vaheaega ning arutasid teemat väikestes rühmades. Lõpuks anti luba linnal auto osta.

Vahtra sõnul sai selgeks, et koolil on autot igal juhul vaja. Nüüd tuleb aga linnajuhtidel kindlaks määrata, kes tohib selle autoga sõitma hakata ning kas sõiduauto juhiloaga treenerid võivad sellega lapsi sõidutama hakata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles