Päevaga rikki läinud autod poes süütunnet ei tekitanud

Karl-Eduard Salumäe
, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandi külje all Jämejala ristmiku lähedal ja Karksi külas kasutatud sõidukeid müüv Autosalong kanti mullu oktoobris tarbijakaitseameti musta nimekirja. Hiljuti leidis tarbijakaebuste komisjon, et Autosalong peaks ühele oma kliendile maksma kinni sõiduki purunenud turbolaaduri.
Viljandi külje all Jämejala ristmiku lähedal ja Karksi külas kasutatud sõidukeid müüv Autosalong kanti mullu oktoobris tarbijakaitseameti musta nimekirja. Hiljuti leidis tarbijakaebuste komisjon, et Autosalong peaks ühele oma kliendile maksma kinni sõiduki purunenud turbolaaduri. Foto: Marko Saarm / Sakala

Aasta tagasi tarbijakaitseameti musta nimekirja pandud Viljandimaa müügiettevõte Autosalong jäi tarbijakaebuste komisjonis hiljuti taas süüdi. Kahel korral on sealt soetatud Volkswagenit tabanud kulukas mootoririke päev pärast ostu.

Noist juhtumeist varasem sai tarbijakaitseameti dokumentide põhjal alguse mullu aprillis, kui kasutatud autosid müüvast Autosalongist 7150 euro eest ostetud 2008. aasta Volkswagen Passatil jooksis jõuallikas järgmisel päeval kokku. Klient pöördus kaupmehe poole, et see mootori oma kulul korda teeks või ostusumma tagasi maksaks. Too keeldus.

Passati soetanud inimene tellis seepeale mootori ekspertiisi, mille käigus tuvastati, et rike tulenes esimese silindri kolvi ja kepsu purunemisest, mida ei saanud spetsialisti hinnangul põhjustada auto vastse omaniku käitumine. Enne ostu tehtud müügieelse kontrolli käigus oli välja tulnud, et Passati läbisõit on umbes 100 000 kilomeetrit suurem, kui näitas hodomeeter, kuid see polnud ostuhuvilist heidutanud.

Passati ostnud inimene nõudis autopoelt, et talle hüvitataks 1500 eurot, mis kulus teise mootori ostmiseks. Vaidlus jõudis tarbijakaebuste komisjoni. Autosalong leidis, et ekspertarvamus on kallutatud. Komisjon asus aga pärast juhtumiga tutvumist 2013. aasta septembris seisukohale, et kaebuse esitaja nõudmine on põhjendatud.

Tarbijakaebuste komisjoni otsuse täitmiseks annab amet harilikult aega ühe kuu. Et Autosalong otsust ei täitnud, lisas tarbijakaitseamet ta mullu oktoobris oma kodulehel musta nimekirja. See on praegu ainuke Viljandimaa autopood, mis seal kirjas on.

«Mustast nimekirjast eemal­datakse ettevõte siis, kui ta täidab komisjoni otsuse ja annab sellest tarbijakaitseametile teada, kui möödub üks aasta ettevõtte musta nimekirja lisamisest või kui kohus teeb otsuse ettevõtja kasuks,» selgitas tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Paul.

Turbolaadur ütles üles

Hiljuti langetas tarbijakaebuste komisjon uue otsuse, mille kohaselt peaks Autosalong ühele oma kliendile mootoriremondi kinni maksma. Tänavu mais osteti sealt 6690 euro eest 2007. aasta Volkswagen Golf Plus. Päev pärast ostu hakkas sõiduki mootor tugevasti suitsema.

Volkswageni Viljandi esinduses tuvastati, et mootori turbolaadur on purunenud. Klient pöördus Autosalongi poole, kuid kokkuleppele pooled ei jõudnud, mistõttu lasi kunde turbolaaduri 742 euro eest välja vahetada ning andis asja tarbijakaebuste komisjonile arutada.

Autosalong märkis komisjonis, et sõiduki mootor oli ostuhetkel korras, ning viitas asjaolule, et enne tehingu sõlmimist oli Golf Plus kahel korral läbinud esinduses diagnostika, mille käigus suuri vigu ei avastatud. Esindus nentis komisjonile, et ostueelses kontrollis vaadeldakse mootorit, käigukasti ja muid kinnisi detaile visuaalselt.

Komisjon leidis taas kord, et kliendi nõue on põhjendatud.

Kahe aastaga 1340 autot

Kadri Pauli sõnul on kahe viimase aasta jooksul esitatud tarbijakaitseametile Autosalongi vastu kuus kaebust. Neist kaks on jõudnud tarbijakaebuste komisjoni. 2013. aasta augustis kontrollisid Autosalongi ühiselt tarbijakaitseamet, maanteeamet ning maksu- ja tolliamet, kuid suuri rikkumisi sealt ei leidnud.

Autosalongi juhataja Kaire Tammoja märkis Sakalale antud kommentaaris, et ettevõte on müünud viimase kahe aasta jooksul umbes 1340 kasutatud sõidukit, vihjates sellega asjaolule, et kuus kaebust pole selle kõrval suur arv. «Tarbija ostujõust tulenevalt on enamik sõidukeid rohkem kui kümme aastat vanad,» lisas Tammoja.

Sakala küsis muu hulgas, mis on saanud möödunudaastasest juhtumist, kuid sellele ta ei vastanud.

«Võimalike vaidlusasjade algatamist, käike ja tulemusi ei pea me mõistlikuks ajakirjandusele jagada. Juhul kui vaidlust alustatakse kohtus, oleks vale ja menetlust häiriv oma seisukohti varem avaldada. Seda enam kui meile ei ole teada teise poole edaspidised kavatsused. Kompromissi sõlmimisel jätavad pooled selle informatsiooni tavaliselt enda teada,» sedastas Kaire Tammoja kirjalikult saadetud vastuses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles