Kõiki telefone meie poodides pole

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EMT kaalus kunagi ka BlackBerry müükivõtmist, kuid otsustas selle asemel hakata Eestis müüma iPhone. Pidil BlackBerry Passport, passiga ühte taskusse mahtuv nutiseade.
EMT kaalus kunagi ka BlackBerry müükivõtmist, kuid otsustas selle asemel hakata Eestis müüma iPhone. Pidil BlackBerry Passport, passiga ühte taskusse mahtuv nutiseade. Foto: TOOTJA FOTOKOGU

Eesti poodidest ei tarvitse oma lemmiktelefoni leida järelteeninduse puudumise tõttu.

Mobiilioperaatoritelt päritakse sageli, miks mõnda telefoni üks müüb ja teine mitte. Samuti küsitakse telefonide järele, mis suure tõenäosusega Eestis müüki ei jõuagi.

«Päris kõiki mudeleid, mida küsitakse, me võtta ei saa, sest neile pole lihtsalt piisavalt ostjaid – tootjad eeldavad, et neilt tellitakse korraga rohkem kui paar telefoni, ja teevad siis mahu pealt mõistliku hinna,» selgitas Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt.

Teiseks põhjuseks nimetas ta järelteeninduse puudumist. «Tahtsime võtta sisse Yota telefoni, aga lähikonnas pole kedagi, kes neid vajaduse korral mõistliku ajaga remondiks,» tõi ta näite.

See on üks kriteerium ka EMTs. «Kahjuks peame loobuma müüki võtmast telefone, mille tootja ei paku siinses regioonis rahuldaval tasemel järelteenindust, sest ka väga töökindlate telefonide puhul võib probleeme ette tulla,» nentis EMT avalike suhete juht Kaja Sepp.

Samuti tuleb mõnikord arvestada Eesti turu väiksust, langetades otsust ühe või teise valiku kasuks, sest mõlemale pole turul lihtsalt ruumi. Nii näiteks kaalus EMT kunagi Blackberry ja iPhone’i vahel, otsustades viimase kasuks.

«Elu on praeguseks näidanud, et tegime õige valiku, ehkki küsimus, miks Blackberryt Eestis ei müüda, oli paar-kolm aastat tagasi üheks sagedamini esitatuks,» tõdes Sepp.

Põhjusi, miks mõni telefonimudel on müügil ainult ühe operaatori juures, on mitu. Mõnikord näeb tootja müügistrateegia ette, et riigis sõlmitakse konkreetse mudeli müügiks leping ainult ühe operaatoriga, kes oma klientidele teistest varem või parema hinnaga seadmeid pakub. Või ongi selle mudeli müümisest huvitatud ainult üks operaator. Või soovib müüja eksklusiivsust ja lepib tootjaga vastavates tingimustes kokku.

Põhimudelite kõrval on näiteks Tele2 järjest enam müügiks võtnud ka eripärasemaid seadmeid, et nende valik ei oleks samasugune nagu teistel operaatoritel. Saarvelti sõnul olid mullu suurteks müügihittideks traktoritootja CAT telefonid ja GoCleveri tahvelarvutid, mida pakub ainult Tele2.

Üldist tootevalikut komplekteerides peavad mobiilioperaatorid silmas, et poodides oleks kindlasti müügil tuntud ja kvaliteetseid kaubamärke, n-ö peavoolumudeleid, mida enamik kliente ostab.

Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomann lisas, et nemad lähtuvad eelkõige konkreetse tootemargi seadmete kvaliteedist ja kasutusmugavusest, aga ka selle menukusest klientide seas. «On ju arusaadav, et Motorola seadmeid pole mõtet müüki võtta, kui kliendid ostavad ühe telefoni kuus,» möönis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles