60+ on üle 50-aastaste seas kõige loetavam kuukiri

Hans Väre
, Sakala peatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: 60+

Turu-uuringute aktsiaseltsi tehtava Eesti Lugeja Uuringu (ELU) andmetel oli selle aasta kolmandas kvartalis 60+ tõusnud Eesti loetavaimaks kuukirjaks üle 50-aastaste seas. Ajakirjal on selles vanuserühmas lugejaid 53 100.

60+ peatoimetaja Eve Rohtla arvates on selle tulemuse taga väga head ajakirjanikud, kes uurivad teemasid, mis meie lugejaskonnale huvi pakuvad. „Oleme püüdnud seni ilmunud ajakirjadest oluliselt erineda selle poolest, et pakume ennekõike praktilisi nõuandeid ning teemadevalikul arvestame ka meessoost lugejatega,“ selgitas ta. „Kuigi paljud haigused ei küsi haridust, vanust, sotsiaalset kuuluvust ega sugu, oleme terviselehekülgedel kirjutanud ka just neist tõbedest, mis vaid mehi kimbutavad."

Rohtla tõi näitena kajatatavatest teemadest välja, et psühhoterapeudid on kuukirjas analüüsinud üksindushirmu tagamaid ja sedagi, miks kipuvad eakate suhted oma täiskasvanud lastega untsu minema. 

„Kuukirjal 60+ on hea koostöö mitmete Eesti parimate arstide, psühholoogide ja teiste koostööpartneritega, näiteks rahvusringhäälingu saadetega „Prillitoos“ ja „Päevatee“, lisas ta.

Aktsiaselts Ühinenud Ajalehed nõukogu liikme Margus Metsa sõnul on 60+ ilmunud kolm aastat. „Usun, et lugejate arv kasvab veelgi, sest meie vanuseline sihtrühm, kellele 60+ on oma sisult ja suunitluselt vajalik, on praegustest lugejatest mitu korda suurem.“

60+ on ajakirjade arvestuses esimesel kohal oma sihtrühmas (vanuses alates 50+) nii meeste kui naiste hulgas. Kõige enam, 50 protsenti, on kasvanud lugejate arv just vanuserühmas 50+, samas on ajakirjale lugejaid lisandunud ka nooremates vanuserühmades (19 protsenti).

Ligi kolmandik 60+ lugejatest on mehed ja kaks kolmandikku naised. Meeslugejate arv on võrreldes eelmise kvartaliga kasvanud 68 protsenti ja naislugejate arv 37 protsenti. Rohkem kui pool pensionieas lugejatest käib tööl. 44 protsenti lugejatest elab maal ja 56 protsenti linnades.

60+ on ajakirjade arvestuses esimesel kohal oma sihtrühmas (vanuses alates 50+) nii meeste kui naiste hulgas.

Üle kolmandiku 60+ lugejatest on mehed ja pea kaks kolmandikku naised. 43 protsenti lugejatest elab maal ja 57 protsenti linnades.

50-aastaste ja vanemate meeste sihtrühmas on pika edumaaga esimesel kohal (18 800 lugejat) ajakiri 60+, järgnevad Imeline Ajalugu (13 000), Imeline Teadus, Kroonika+Nädal (12 100), TV/Teleleht (11 800) ning Kodu ja Aed (10 600).

50-aastaste ja vanemate naiste sihtrühmas on esikohal Eesti Naine (36 300), millele kohe astub kannale 60+ (34 300). Järgnevad Kroonika+Nädal (29 800), Tiiu (27 700), Naised (26 600) ning Kodu ja Aed (24 900).


Turu-uuringute aktsiaseltsi vea tõttu nimetati loo 17. oktoobril avaldatud versioonis ajakirja 60+ ekslikult Eesti kõige loetavamaks kuukirjaks. Sellest tulenevalt on 22. oktoobril kell 16.02 parandatud pealkirja, avalõiku ja viimast nelja lõiku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles