Linn tahab kaotada seitse ülekäigurada

Marko Suurmägi
, peatoimetaja asetäitja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavu jaanuaris pandi Kevade ja Vene tänava ristmikule stoppmärgid. Nüüd kavatsetakse ülekäigurada tähistavad märgid sealt maha võtta.
Tänavu jaanuaris pandi Kevade ja Vene tänava ristmikule stoppmärgid. Nüüd kavatsetakse ülekäigurada tähistavad märgid sealt maha võtta. Foto: Elmo Riig / Sakala

Ekspertide hinnangutele ja kogemusele tuginedes tahab linnavalitsus kaotada Viljandi tänavatelt seitse ülekäigurada, mida kasutatatakse vähe ning mis pigem tekitavad jalakäijates põhjendamatut ohutustunnet.

Tuleval nädalal tuleb linnavalitsuses arutusele eelnõu, mis viib ülekäigurajad Kauge tänav 32 maja eest, Kevade, Vene ja Näituse tänava ristmikult, Uue ja Jakobsoni tänava ristmikult Köstis, samuti Tartu 86 maja eest, Oja tee ja Uue tänava ristmikult, Uku ja Leola tänava ristmikult ning Maramaa puiestee ja Leola tänava ristmikult.

Sebrade kadumine ei tähenda linnavalitsuse teatel, et nendes kohtades ei tohiks enam jalakäija sõiduteed ületada. Kõik nimetatud kohad tähistatakse ülekäigukohtadena.

Möödunud nädalal esitles maanteeameti Viljandi esinduse liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Alard Tallo linnavalitsusele statistikat, millest nähtub, et mitmu Viljandi ülekäigurada ei täida oma eesmärki ning pigem sisendavad inimestele põhjendamatut ohutustunnet.

2004. aasta algusest tänaseni on Viljandis jalakäijatega juhtunud 69 liiklusõnnetust, kus on hukkunud 6 ja viga saanud 61 inimest. Õnnetustest 38 ehk 55 protsenti juhtus ülekäigurajal, viies nendest hukkus inimene.

Linnavalitsuse majandusameti juhataja Reevo Maidla sõnul on linna liikluskomisjon teemat arutanud ning toetanud seitsme ülekäiguraja kaotamist. «See, et ülekäigurajad kaovad, ei tähenda, et nendes kohtades ei tohiks enam teed ületada. Need säilivad ülekäigukohtadena, mille enamasti tunneb ära langeva äärekivi ja üle haljasala viiva teeraja järgi,» selgitas Maidla.

Tema sõnul tekitavad liigsagedased ülekäigurajad jalakäijas põhjendamatut ohutustunnet. «Tihti usuvad jalakäijad, et ülekäigurada tagab nende ohutuse. Paraku see nii ei ole ning seetõttu juhtub ülekäiguradadel ka palju õnnetusi. Kui jalakäija ületab teed mõistlikus kohas, kuid kus tal pole eesõigust, on tõenäosus suurem, et ta enne teele astumist kindlalt veendub, et autot ei tule.»

Maidla kinnitusel ei ole kavas teha muudatusi koolide juurde viivatel ülekäiguradadel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles