Tagasisõit koju on euro võrra kallim

Sigrid Koorep
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussipileti hinna kõikumist mõjutavad konkurentide hinnad ja väljumisaeg, seega samal päeval sama bussiga näiteks Tallinna ja sealt tagasi sõites muutub pileti hind euro võrra.
Bussipileti hinna kõikumist mõjutavad konkurentide hinnad ja väljumisaeg, seega samal päeval sama bussiga näiteks Tallinna ja sealt tagasi sõites muutub pileti hind euro võrra. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kui istuda kell 13.10 Viljandist väljuvale Hansa Liinide bussile, maksab täispilet kaheksa ja sooduspilet kuus eurot. Kui Tallinnast hakata sama bussi ja sama juhigagi kell 19.25 tagasi sõitma, on pileti hind euro võrra kerkinud.

«Hinnad olenevad konkurentsist – kus on rong ja kus on buss,» sõnas aktsiaselts Hansa Liinid Viljandi regiooni liinitöö osakonna juhataja Kalju Heinleht.

Ta selgitas, et pileti hind sõltub sellest, kui lähedal on bussi väljumisele rongi ja teiste firmade busside väljumisaeg ning kui palju konkurendid sõidu eest küsivad.

Kui lõunases saginas võib bussiga pealinna või sealt tagasi suhteliselt soodsalt saada, siis õhtupoolikul kerkib hind kümne euro lähedale.

«Kui vaadata teisi vedajaid, siis neil on sel ajal samuti kõrgem hind ja viimane rong läheb näiteks Viljandist Tallinna kell 17.10. Sealt edasi rongi ju enam konkurentsis ei ole, on ainult bussifirmad omavahel,» selgitas Heinleht. «Rong on bussidele oma doteeritud piletihindadega ikkagi tõsine konkurent.»

Ta kinnitas, et uute rongide tulekuga on sõitjaid bussides kindlasti vähemaks jäänud. Üks mõjutegur on seejuures pileti hind, sest kui sõitjal on Elroni kaart, annab see tubli soodustuse, mille vastu bussifirmad ei saa.

«Varem olid meie hinnad veel kallimad, aga uute rongide tulek on neid kõvasti odavamaks teinud,» tähendas ta, kuid nentis, et lõpmatult bussipilet odavneda siiski ei saa ja kuskilt tuleb majanduslik piir ette.

Käesoleva aasta algus tõi soodustusi juurde ka bussisõitjatele. Kui varem pakkus mõni bussifirma odavama hinnaga sõiduvõimalust näiteks alla 26-aastastele noortele, siis nüüd on vanusepiir tõstetud 30 eluaastale. Eakate puhul algab soodustus 60. eluaastast.

Heinleht märkis, et õigupoolest oli neil noortele varem vaid õpilase soodustus, aga vanusepiir kehtestati jaanuaris.

«Ei teagi öelda, kui alla see hind läheb. Võib-olla hakatakse mingil ajal hoopis liine sulgema,» arutles Heinleht. «Praegu on ju veel ebaselge, mis saab maikuus, kui muutub reisirongide sõiduplaan.»

Tema sõnul tuleb siis vaadata, kui palju inimesi bussidesse jääb, sest sõitjaid ju kuskilt juurde ei tule ja ühistransport tahab ikkagi autosõidule alternatiivi pakkuda. «Paraku praeguste bussipileti hindadega inimesed sellest mugavusest vist ei loobu,» tõdes ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles