Võlg ei luba firmat sõitjaid vedama

Marko Suurmägi
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Andrus Eesmaa / Järva Teataja

Viljandi maavalitsus otsustas ATKO Transi maksuvõla tõttu jätta bussiliinide veolepingu selle Järva aktsiaseltsiga sõlmimata ning valis kolmest liinigrupist kahele teise ATKO gruppi kuuluva firma.


Kui maavanem veebruari lõpul ATKO Transi kõigil kolmel maakonna liinigrupil parimaks pakkujaks valis, oli firma maksekäitumisega kõik korras. Kui aga märtsis lepingut taheti sõlmima hakata, selgus, et firmal on tekkinud 116 000 krooni suurune võlg maksuameti ees.



Et seadus keelab riigil sellise ettevõttega lepingut sõlmida, kõrvaldati ATKO Trans konkursilt ning valiti paremuselt järgmised ettevõtted. Kahes liingrupis ehk linnaliinidel ja Põhja-Viljandimaa osas võitis aktsiaselts MTG, kellel on diskvalifitseeritud ettevõttega samad omanikud.



Maavalitsuse juristi Marju Lepmetsa sõnul peab maavalitsus firmasid käsitlema teineteisest sõltumata ning seda, et kahel ettevõttel on samad omanikud, ei saa arvesse võtta.



Kolmanda liinigrupi ehk Lõuna-Viljandimaa osa võitis Go Busile kuuluv Automen.



Nimetatud ettevõtte teeb skandaalseks asjaolu, et seda juhib Valter Keis, kes on üks osaline esimese astme kohtus süüdi mõistetud Valga maavanema Georg Trašanovi asjas. Keis oli kohtuotsuse kohaselt osaline Trašanovile altkäemaksu maksmises ning talle mõisteti selle eest tingimisi vangistus.



Marju Lepmetsa sõnul ei saa maavalitsus seda kohtuotsust arvestada, sest see pole jõustunud. Et asjaosalised on teatanud otsuse edasikaebamisest, võib protsess venida veel mitu aastat.



ATKO Transi maksuvõla tekkimise põhjuseks peavad teised bussifirmad teadlikku soovi Viljandimaa lepingust loobuda. Nimelt saab nüüd MTG lepingu parematel tingimustel.



Nii ATKO Transi kui MTG juhatuse liikme Margo Tomingase sõnul ei tekitanud firma maksuvõlga endale teadlikult. «See oli mitme halva asja kokkulangemine,» ütles ta.



Ehkki MTG pakkumise kohaselt hakkab riik nüüd maksma linnaliinide kilomeetri eest kroon ja maakonnas ligi 70 senti rohkem, leiab Tomingas, et kokkuvõttes võib MTG leping kogu ATKO grupile kehvemaks osutuda. «Kaotame väga palju mahus,» selgitas ta, viidates sellele, et ühe liinigrupi saab endale Automen.



Osaühingu Automen juhataja Valter Keis sai enda ettevõtte valimisest teada ajakirjanikult ega osanud teemat kuidagi kommenteerida. «Kas Eesti riik tõesti ei suuda neid konkursse kuidagi mõistlikumalt korraldada?» oli ta hämmelduses.



Keisi sõnul saab tema firmale peamiseks probleemiks aeg. Nimelt peaks Automen hakkama Viljandimaal sõitjaid vedama juba juulis. «Investeeringute tegemiseks oleks vaja pool aastat,» lausus ta.



Samuti nentis Keis, et pakkumise tegi Automen mulluseid kütuse hindu silmas pidades ja nüüd tuleb hakata kulusid uuesti arvestama.



Keis ei öelnud, et Automen lepingust loobub, kuid ta ka ei välistanud seda. Kui Automen loobuks, saaks ka selle lepingu MTG.



Maavalitsus tahab vedajatega lepingu sõlmida 26. aprillil. Firmad peaksid hakkama sõitjaid vedama 1. juulist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles