Kingitusest saab vaatamisväärsus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõisaküla elanikud tulid keskpäeval raudteejaama, et vastu võtta vana kupeevagunit. Edaspidi saab sellest linna üks vaatamisväärsusi.
Mõisaküla elanikud tulid keskpäeval raudteejaama, et vastu võtta vana kupeevagunit. Edaspidi saab sellest linna üks vaatamisväärsusi. Foto: Elmo Riig

Eile vedas aktsiaseltsi Go Track dresiin Mõisakülla vana vaguni, mis jääb linna elanikele ja selle külalistele raudteed meenutama.

Raudteejaama oli vagunit vastu võtma kogunenud arvukalt noori ja vanu linlasi, kes seda fotoaparaatide sähvatustega tervitasid.

«Mõtlesin, et teeme sellest kogu linna ürituse, ning helistasin kooli, lasteaeda ja teistesse asutustesse,» lausus linnapea Ervin Tamberg.

Kui vanemate inimeste nägudel võis märgata kurbust, siis nooremad uudistasid saabunud sõiduvahendit suure huviga ja naerulsui.

Edelaraudtee meeste loal täitus vagun üsna ruttu kilkavate lastega ning sõit läks Läti piiri poole, kuhu vaksalist on umbes kolmsada meetrit. Hiljem naasis veerem linna ja huvilised läksid laiali. Seejärel sõidutas dresiinijuht Mihhail vaguni haruteele.

Seatakse valgusvihku

Linnapea sõnul hakkab vagun seisma allesjäetaval raudteejupil, et see hästi linna paistaks, ning öösel valgustavad seda lambid.

Ervin Tamberg nentis, et linnavalitsusel pole veel siiski täit ettekujutust, mismoodi vastu võetud kingitust eksponeerida. Kindlasti vajab see põhjalikku ülesvuntsimist, sest on ajahambast omajagu puretud. Esialgu jääb see ilmselt suletuks, et vältida lõhkumist.

Paarikümne meetri pikkune esimese klassi kupeevagun seisis pikka aega Türil. Mõisakülla toomiseks tõsteti see taas rööbastele ning veeti Pärnu kaudu kohale.

Tuli kingitusena

Paljudele linlastele oligi kupeevagun üllatus, pigem ootasid nad platskaartvagunit.

Edelaraudtee kinkis vaguni Mõisakülale, et see meenutaks kunagist vilgast kauba- ja sõitjatevedu. Firma nõustus alles jätma ka paarisaja meetri pikkuse raudteeosa, ülejäänud Kilingi-Nõmmele ja Pärnu viiv haru võetakse üles.

«Vagunit ja raudteelõiku osta poleks me jaksanud, sest juba metalli hindu kokku lüües tuleks summa üsna suur,» lausus Tamberg. Vaguni juures on kõige hinnalisemad neli rattapaari.

Linnapea rääkis, et näeb endiselt linna atraktsioonina dresiinisõitu, mida võiks pakkuda allesjäetaval lõigul.

Arvamus

Ervin Tamberg,

linnapea

Vaguni remondiks me linnaeelarvest raha ei võta, pigem otsime toetust mõnest fondist. Raudteejaamast ja siin seisvast vagunist peab kujunema turiste meelitav vaatamisväärsus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles