Repliik: Hea idee halb teostus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui ma hommikuti arvuti sisse lülitan ja näiteks Baltic News Service’i uudisteleheküljele lähen, häirib mind väga lastefondi reklaam.

Alguses ilmub lapse näopilt, siis lisandub tekst: «Ma annaksin Erlele oma jalad ära!» Järgmisena tuleb ekraanile ilmselt seesama Erle ja kiri: «Aita Erle liikuma. Toeta püsiannetusega!» Reklaamiklipp lõpeb lastefondi ja Tartu Ülikooli Kliinikumi logo ning internetiaadressiga www.lastefond.ee.

Kahtlemata on üleskutse sisu mõistetav ja toetamist väärt. Samas arvan, et väga vale on seejuures kasutada lauset jalgade äraandmisest. Igal rüblikul on neid endalgi hädasti vaja, loovutamine aga tooks ühe puudega lapse juurde.

Enne sellise üleskutse esitamist tuleks selle sisu kindlasti läbi mõelda.

Kampaania idee ja eesmärk on ilusad, aga sõnastus ebaeetiline. Laps võiks Erle aitamiseks reklaamis pakkuda midagi, millest pole raske loobuda. Igal juhul mitte oma tervist.

Üleüldse tasuks lapsed selgelt kommertslikest reklaamidest kõrvale jätta. Isegi sellisest klipist, kus ema otsib odavat pesupulbrit, sest ei taha teismelise tütre kõrgenenud vajadusi üle maksta, jääb vaatajail mõru mulje.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles