Naftakatastroofidest meid palved ei päästa

, riigikogu keskkonnakomisjoni aseesimees Sotsiaaldemokraatlik Erakond
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karel Rüütli
Karel Rüütli Foto: Erakogu

EESTI VETES ON sel sajandil juhtunud mitu tankeriõnnetust. 2000. aastal lekkis Muuga sadamas seisnud tankerilt Alambra merre 250 tonni toornaftat, 2006. aastal uppunud kaubalaevalt Runner4 lekkis omakorda 100 tonni naftasaadusi, oktoobris 2007 leidis väiksemas mahus rannikureostus aset Sõrve poolsaare tipus.

Paljudele meist on mällu sööbinud 2006. aasta talve looderanniku reostus, mis hõlmas tervelt 35 kilomeetrit rannikuriba, kus hukkus umbes 20 000 lindu ja kus vabatahtlike abiga koguti kümme tonni naftasaadusi.

Aegna saare juures Tallinna külje all on viimastel aastatel tankeritega juhtunud kaks õnnetust: 2010. aasta jaanuaris sattus hätta Hongkongi lippu kandev 244-meetrine Pacific Empire ja 2012. aasta oktoobris Bahama lipu all seilav 250-meetrine Kyeema Spirit. Õnneks olid mõlemad tühjad ja pääsesime looduskatastroofist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles